Bőrhátú rája

A blog egy 1978-as évjáratú Opel Manta Berlinetta életre keltését hívatott bemutatni, annak minden buktatójával, csavaros fordulataival. Magyar viszonylatok, bürokrácia, szerencse, kis költségvetés, kaland és remény.

Magyar valóság

2014.02.21. 19:09 crazy papa

Az adás-vételi szerződés a gépháztetőn íródott, de az is ott derült ki, hogy az autó törzskönyve elveszett. Elsőre hidegen hagyott a tény, de két nappal később úgy éreztem, hogy meg kell osztanom bánatom az okmányirodával, ahol egy kedves hölgy a szárnyai alá vett és a megoldás lehetőségéről biztosított. Másnap reggel 7-kor komoly randira voltam hivatalos. Egy iroda szűkre szabott asztalánál ültem és kézzel írott jegyzőkönyvet fogalmaztam meg reggeli kávé illatú hangulatban, melyben kifejtettem, hogy az eladó a törzskönyv elvesztéséről nyilatkozott. Ez a fogalmazvány egy hivatalos bejelentés alapjául szolgált, melyben - a kedves hölgy szavait idézve - köröztetik a törzskönyvet, majd a közlönyben történő megjelenést követően 16 napra mehetek is átíratni az autót. Ez szép és jó, de ennyi időm meg sincs, mivel a hónap végére szerettem volna hivatalosan az autót útvonal engedéllyel vidékre vinni és a felújítást megkezdeni. Nem volt más dolgom, mint türelmesen várni a hivatalos tulajdonszerzés költséges procedúréjára. Persze volt dolog addig is, hiszen a manta eredetét is igazolni kellet, ezért kerestem egy mobil eredetvizsgáló embert, aki hajlandó volt eljönni a kertbe és megtekinteni az alvázszám és motorszám azonosságát, sértetlenségét.

Teltek a napok és nem történt semmi, csak állt a beindíthatatlan, műszaki nélküli autó és csak gyűltek a papírok eredetiségről, hivatalos jegyzőkönyvről. Aztán csörrent a telefon. Az eladó volt kedves felhívni, hogy előző lakhelyén megtalálta a törzskönyvet és szívesen postázza nekem, mert hát ráébredt, hogy mégis szükségem lehet a kis kártyára. Késő bánat. A bürokrácia lassú malom kerekei beindultak és azon módosítani, vagy visszalépni bizony nem lehet, ezért a kártya birtokában sem tudtam rövidebbre szabni az átírás folyamatát.

Így viszont, hogy az átírási folyamat kártyával vagy anélkül elindult, már jogomban áll útvonal engedélyt kérni jövő hétre, és az önindító beszerelést, motor állítást, alapvető ellenőrzéseket elvégezve mehetünk vidékre, a felújítás helyszínére. Nem is remélem, tudom!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mantaberlinetta.blog.hu/api/trackback/id/tr165826028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása