Bőrhátú rája

A blog egy 1978-as évjáratú Opel Manta Berlinetta életre keltését hívatott bemutatni, annak minden buktatójával, csavaros fordulataival. Magyar viszonylatok, bürokrácia, szerencse, kis költségvetés, kaland és remény.

Csak ülök és mesélek

2014.08.18. 12:12 crazy papa

Gondoltam, akkor folytatom a posztot, ha már vannak tapasztalatok is az autóval, nem csak feltevések és remények.

Ha tételesen kellene felsorolni amiket cseréltettem, vagy javítottam, akkor viszonylag szűkös lista lenne, de annál lényegesebb. Már korábban feltűnt, hogy a karburátor működik ugyan, de valami még sem stimmel vele. Elvittem az autót olyan emberekhez, akik valóban értenek a manta lelkivilágához és pontosan ismerik minden változatát, sőt, kókány megoldásokkal is találkoztak pályafutásuk alatt.

Mikor felemelték az autót, olyan érzésem lett a műhelyben, mintha régiség gyűjtők, vagy roncs vadászok találtak volna egy elrejtett bőröndöt a padláson, és sorra fedezik fel mindazt a tartalmat, amit eddig elrejtettek előlünk. Volt ott összetákolt stabilizátor, enyhén rogyott lengőkar, ledugózott vákuumcsövek, kikötött gyorsító torok, csapágyas generátor és társai. Elméletben kaptam is egy infarktust, de mikor alaposabban átnézték az autót gyorsan kiderült, hogy ezek a hibák nem tragédiák és javíthatóak, cserélhetőek.

Jóleső érzés volt, ahogy a srácok felcsapták a gépháztetőt és műtéti pontossággal darabokra szedték a karburátort, sorra megtalálták azokat a hibákat, amik egy-egy furcsa hibajelenséget eredményeztek. Gyors diagnózis és karbi csere. Ez a karburátor nem ehhez a motorhoz való. Ami létezik, az mind el volt csalva, hogy a motor működjön. Csontig tekert előgyújtás, alapjárati fúvókán átpréselt üzemanyag, elzárt vákuumcsövek - csoda, hogy ez így működött. Aki ezt csinálta, profi lehetett, hiszen minden "működött", csak azt nem értem, hogy miért nem a rávaló karburátor beszerzésére, beállítására fordították az energiát. Mindegy hagyjuk a múltat, főleg 36 évet. Aztán következett az első futómű, ahol a legegyszerűbb stabilizátor pálcákból is hiányoztak szilentek és házilag tákolt távtartó rudak fogták a rendszert. A felső gömbfejek és a lengéscsillapítók is cserések voltak. Egy kedves barátommal cseréltük is mindet.

Végre volt valami futómű jellege az elejének, lehetett közlekedni és nem tolta az elejét minden kanyarban. Persze ehhez egy izmos futómű beállítás is hozzájárult. A legjobb egy teljes csere lenne, de ennek még nem jött el az ideje. Sajnos a difi továbbra is búg, ami sokban levesz a vezetési élményből. Adalékok sem segítettek, ez is cserére érett, mert a beszerezhető csapágyak és korrekt hézagolás komolyabb költség és macera, mint túrni egy kevésbé elhasznált hidat.

Ami a lényeg, hogy szedi a lábát az új karburátorral, ami rendesen be is lett állítva. Valójában egy egész pofás kis autó lett, már csak egy ültetés hiányzott, mert az autó irreálisan magasan volt. Ez sem váratott magára......Ezúton is köszönöm Márk önzetlen segítségét.

CAM01545.jpg

ültetve_vegleges.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mantaberlinetta.blog.hu/api/trackback/id/tr356612999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása